رفتن به محتوای اصلی

ویژگی های پلی اورتان بی رنگ چیست؟

ویژگی‌ های پلی اورتان بی رنگ چیست؟ آیا شما با این ویژگی ها آشنایی دارید؟ آیا تا کنون از رنگ پلی اورتان بی رنگ استفاده کرده اید؟ برای پاسخ به این پرسش که ویژگی های پلی اورتان بی رنگ چیست باید ابتدا به معرفی این نوع رنگ بپردازیم. پلی اورتان یکی از باکیفیت ترین رنگ هایی است که جهت پوشش دهی استفاده می شود. نوع بی رنگ آن نیز برای سطوحی استفاده می شود که قرار است مجدد بر روی آن ها رنگ دیگری را استفاده کنیم. ما در این قسمت به ویژگی‌ های پلی اورتان بی رنگ بپردازیم.

ویژگی های پلی اورتان بی رنگ چیست؟

پلی اورتان بی رنگ از جمله رنگ های پرکاربرد و با مقاومت بالا می باشد که با وجود داشتن ویژگی های خاص و منحصر به فرد امروزه به یکی از پرکاربردترین رنگ‌ ها در صنایع مختلف مانند صنعت مبلمان سازی و چوب، صنایع خودرو سازی، صنعت هوافضا و غیره تبدیل شده است. برخی از این ویژگی ها مهم و خاص عبارت هستند از:

  1. دارای مقاومت سایشی

پلی اورتان بی رنگ مقاومت بسیار بالا در برابر سایش و فرسایش دارد. به این ترتیب می‌ توان حتی برای اجسامی که در معرض فرسایش بالا قرار دارند نیز از آن استفاده کرد، چون عمر طولانی آن موجب می‌ شود که شما نیاز به رنگ کاری مجدد نداشته باشید.

  1. چسبندگی خوب و عالی بر روی سطوح فلزی

وقتی ما فلزی را رنگ می کنیم توقع داریم که رنگ از چسبندگی خوبی برخوردار باشد و به طرز صحیح به سطوح فلزی بچسبد، چون در غیر این صورت پس از مدت زمان اندکی رنگ از بین رفته و ما نیاز داریم که مجدد این کار را تکرار کنیم. رنگ پلی اورتان بی رنگ از این امر مستثنی است و با چسبندگی خوب و بالایی که دارد بلافاصله پس از رنگ کاری بر روی سطوح می چسبد.

  1. خشک شدن بسیار سریع در درجه حرارت های پایین

یکی دیگر از ویژگی های پلی اورتان بی رنگ این است که بلافاصله پس از رنگ کاری بر روی ستون می چسبد، به ویژه اگر درجه حرارت پایین باشد. در نتیجه هیچ گونه خط و خشی به آن وارد نمی شود.

ویژگی های پلی اورتان بی رنگ چیست؟

  1. مقاومت در برابر روغن های شیمیایی، صنعتی، اسید و باز

پلی اورتان بی رنگ مانند همه رنگ های پلی اورتان از جمله د پلی اورتان ضد خش، رنگ صدفی پلی اورتان، رنگ پارکینگ، رنگ جوتن و غیره نیز از این ویژگی خوب برخوردار است. به این ترتیب که در برابر اسید، باز، انواع روغن های شیمیایی و صنعتی مقاومت خوب و بالایی دارد. بناغ شما می توانید از آن ها جهت انواع سطوح استفاده کنید، بدون آن که دچار خوردگی شود و یا در اثر برخورد این عوامل از بین برود.

  1. ضربه پذیری بالا

رنگ های پلی اورتان و پلی اورتان بی رنگ ضربه پذیری بسیار بالا و مقاومت خوبی در برابر آب، نور خورشید و انواع مختلف مواد شیمیایی دارند. بنابراین می‌ توان آن ها را در مکان هایی که در تماس مستقیم با آب و نور خورشید و یا مواد شیمیایی هستند، استفاده کرد، بدون آن که نگران پوسته پوسته شدن آن ها باشیم.

برخی دیگر از ویژگی ها و مزایای استفاده از پلی اورتان بی رنگ عبارت هستند از:

  • عدم پوسته پوسته شدن پس از استفاده
  • دوام بسیار بالا در برابر فرسایش
  • سازگاری خوب با محیط زیست
  • عدم آسیب به حیوانات
  • ایجاد ظاهری بسیار براق و زیبا
  • مقاوم بودن در برابر انواع تغییرات جوی
  • خشک شدن بسیار سریع
  • مقاومت خوب بالا در برابر باران های اسیدی و شوینده ها
  • تمیز شدن بسیار آسان
  • مقاومت نسبی در برابر مواد شوینده

نتیجه گیری

در این مقاله ما به بررسی ویژگی های پلی اورتان بی رنگ پرداختی و گفتیم که این رنگ نیز مانند دیگر رنگ های پلی اورتان از جمله رنگ صدفی پلی اورتان، رنگ جوتن و غیره ویژگی های خاص و مقاومت بالایی از خود نشان داده است و همین موضوع موجب شده است که امروزه جهت کارهای مختلف صنعتی مورد استفاده قرار بگیرد.

برای اطلاع بیش تر از قیمت رنگ پلی اورتان، نحوه خرید رنگ پلی اورتان، نحوه فروش رنگ پلی اورتان و غیره می توانید به سایت یکتا پوشش آریانا و نمایندگی رنگ پلی اورتان در تهران مراجعه کنید. سایت یکتا پوشش آریانا اطلاعات بیش تر در خصوص این رنگ ها، نحوه استفاده و شرایط نگه داری آن ها را به شما خواهد داد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برگشت به بالا