رفتن به محتوای اصلی

لاک پلی یورتان

فرض کنیم که شما به تازگی از پارکت‌های چوبی برای کفش ساختمان استفاده کرده‌اید و یا اینکه نجاری دارید و در زمینه ساخت انواع تجهیزات چوبی من جمله مبلمان فعالیت می‌کنید. قطعاً باید بدانید که در زمینه پرداخت وسایل چوبی و یا کفپوش ساختمان، باید در مرحله نهایی پرداخت وسیله چوبی، یک لایه عایق بر روی چوب قرار گیرد تا از آسیب‌هایی همانند خط و خش، ترک، شکستگی و یا حتی طبله کردن چوب در اثر ریختن آب جلوگیری گردد. برای این منظور می‌توانید از لاک پلی یورتان استفاده کنید. در این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با ویژگی‌های لاک پلی یورتان آشنا کنیم.

اهمیت استفاده از لاک اورتان ضد خش

استفاده از لاک پلی‌اورتان ضد خش پس از اتمام کار دارای اهمیت زیادی است. وقتی که کار اصلی انجام شده و سطح مورد نظر رنگ آمیزی و پوشش داده شده است، از لاک پلی‌اورتان به عنوان یک لایه محافظتی اضافی بر روی سطح مورد نظر استفاده می شود. ویژگی‌های خاص این لاک عبارتند از:

Matte anti-scratch varnish

  1. ضد خش: لاک پلی‌اورتان ضد خش به عنوان یک لایه محافظتی از رزین‌های پلی‌اورتان تشکیل می شود که از خوردگی، خش، خراش و سایر آسیب‌های مکانیکی به سطح مورد نظر محافظت می‌کند.
  2. افزایش دوام و مقاومت: لاک ضد خش به عنوان یک لایه اضافی به مقاومت سطح کمک می‌کند و باعث افزایش دوام و طول عمر رنگ و پوشش آن می‌شود.
  3. حفظ زیبایی: لاک پلی‌اورتان به حفظ زیبایی و درخشندگی سطح کمک می‌کند و از اثرات مخرب ناشی از عوامل محیطی مانند نور خورشید و رطوبت جلوگیری می‌کند.
  4. سهولت در تمیزکاری: این لاک تمیزکاری سطوح را آسان می کند و از نفوذ آلودگی‌ها به داخل آن جلوگیری می‌کند.

مشخصات و ویژگی‌های لاک پلی یورتان

  • لاک پلی یورتان در واقع یک لایه عایق شناخته شده است که برای محافظت از سطوح چوبی مورد استفاده قرار می‌گیرد. حتی نیمکت‌های چوبی که در سطح پارک‌ها قرار دارند در صورتی که فاقد لاک پلی یورتان باشند خیلی زود دچار شکستگی شده و با یک بارندگی، چوب‌ها خیس می‌شوند. در نتیجه شرایط برای رشد قارچ‌ها و عوامل بیماری‌زا فراهم خواهد شد. بنابراین حتماً باید لایه عایق از نوع لاک پلی یورتان بر روی تمامی سطوح چوبی قرار گیرد.
  • لاک پلی یورتان، بی‌رنگ است بنابراین زیبایی چوب‌ها را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد و حتی ظریف‌ترین طرح‌هایی که در چوب‌ها وجود دارد مشخص خواهد بود.
  • لاک پلی یورتان مقاومت بسیار بالایی در برابر خط و خش، رطوبت، مواد شوینده و همچنین اشعه‌های خورشید دارد. به همین دلیل است که برای نمای بیرونی ساختمان و حتی برای تجهیزات و وسایل چوبی که در معرض تابش خورشید قرار می‌گیرند از لاک پلی یورتان استفاده می‌کنند.
  • از طرف دیگر این لاک خیلی سریع خشک می‌شود. یعنی اگر قرار باشد این لاک را بر روی نیمکت‌های چوبی در پارک‌ها استفاده کنیم، بعد از چند ساعت خشک می‌شود و مردم به راحتی می‌توانند از این نیمکت‌ها استفاده کنند.
  • جالب است بدانید چون لاک پلی یورتان از براقیت بسیار بالایی برخوردار است، بنابراین بعد از اجرای آن نیازی به روغن جلا نخواهد بود. حتی به دلیل اینکه این لاک سریع‌تر از روغن جلا خشک می‌شود، به همین دلیل اغلب صنعتگران ترجیح می‌دهند به جای روغن جلا از لاک پلی یورتان استفاده کنند تا با یک تیر، دو نشان بزنند. در این صورت هم نمای سطوح زیباتر خواهد شد و هم یک لایه عایق بر روی سطح قرار خواهد گرفت.

کاربرد‌های لاک پلی یورتان

با توجه به ویژگی‌هایی که برای لاک پلی یورتان ذکر کردیم، از این لاک برای رنگ کردن وسایل چوبی شامل میز و صندلی، مبلمان، قفسه‌های چوبی کتابخانه، کابینت‌های چوبی، صندلی‌ها و میز‌های چوبی در کافه و رستوران و وسایل چوبی در سطح پارک‌ها استفاده می‌شود. لاک پلی یورتان طول عمر بسیار بالایی دارد. بنابراین در طول سالیان طولانی بر روی سطوح چوبی باقی مانده و حتی نیاز به ترمیم آن‌ نخواهد بود.

لاک پلی یورتان

انواع لاک پلی یورتان

به‌طور کلی لاک‌های پلی یورتان بر پایه آب و یا بر پایه حلال تولید می‌شوند. لاک پلی یورتان که بر پایه آب ساخته شده است، سازگاری بسیار بالایی با محیط زیست دارد و از طرف دیگر آسیبی به سلامت افراد وارد نمی‌کند. اما این موضوع را در نظر داشته باشید که لاک پلی یورتان بر پایه آب، مقاومت کمتری در برابر خط و خش و سایش دارد این در حالی است که لاک پلی یورتان بر پایه حلال، از نظر مقاومت به شرایط محیطی، ضربه و مواد شیمیایی، در سطح بالاتری قرار دارد و به همین دلیل دامنه کارایی آن وسیع‌تر است.

معمولاً اگر نمای بیرونی ساختمان از چوب طراحی شده باشد، از لاک پلی یورتان بر پایه حلال برای رنگ‌آمیزی نهایی آن استفاده می‌کنند چون مردم با نمای بیرونی ساختمان در تماس نیستند و در نتیجه آسیبی به سلامت آن‌ها وارد نخواهد شد. منتهی فردی که در حال نقاشی است، باید جنبه‌های ایمنی را رعایت کند تا این رنگ باعث آسیب به سلامتی او نشود.

لاک پلی اورتان می تواند به صورت براق و حتی مات فراوری شود. لاک پلی اورتان مات، از انواع پر کاربرد و محبوب، مورد استفاده در صنایع مختلف چوبی می باشد.

لاک پلی اورتان مات

لاک پلی اورتان مات یک نوع پوشش محافظتی است که برای ایجاد یک لایه نهایی و مات بر روی سطوح مختلف از جمله چوب و مواد معدنی استفاده می‌شود. این لاک به عنوان یک پوشش مات باعث جذابیت بیشتر سطح مورد نظر می شود و از آن در برابر خطوط، خراش‌ها، نفوذ آب و مواد شیمیایی محافظت می کند. از لاک پلی اورتان مات می توانید در موارد زیر استفاده کنید:

لاک پلی اورتان مات

  • کفپوش‌های چوبی
  • مبلمان چوبی
  • میزها و سطوح چوبی
  • پلکان‌ها و محیط‌های چوبی
  • وسایل دکوری چوبی
  • مواد ساختمانی چوبی
  • آثار هنری چوبی

قیمت لاک پلی اورتان ضد خش

قیمت لاک پلی‌اورتان (PU) به عوامل متعددی بستگی دارد که می‌تواند تفاوت‌های قابل توجهی در قیمتها ایجاد کند. قیمت لاک پلی‌اورتان ضد خش تحت تأثیر ترکیبی از این عوامل زیر می باشد:

  • نوع لاک پلی‌یورتان
  • کیفیت مواد
  • تکنولوژی تولید
  • حجم تولید
  • میزان تقاضا
  • شرایط بازار و رقابت
  • هزینه‌های تولید و تأمین
  • محدودیت‌های محیطی و قوانین
  • ارزش افزوده و برند

خرید لاک پلی اورتان

اگر قصد خرید لاک ضد خش پلی اورتان را دارید، برای داشتن یک خرید امن و موفق به نکات کاربردی زیر توجه کنید:

1- نوع و کاربرد: نیازها و کاربردهای خود را مشخص کنید (صنعت، ساختمان، مبلمان … ).

2- ویژگی‌های فنی: ویژگی‌های مورد نیاز خود را مشخص کنید، مانند مقاومت به حرارت، ضد آب، ضد خوردگی و…

3- کیفیت مواد: اطلاعات کیفیت مواد مورد استفاده را جستجو کنید؛ مواد با کیفیت بالا تأثیر مستقیمی بر عملکرد و دوام دارند.

4- تامین‌کننده معتبر: به تامین‌کنندگان با سابقه و بازخوردهای مثبت، توجه کنید.

5- قیمت و مقایسه: قیمت‌ها را با کیفیت و ویژگی‌ها مقایسه کنید و توازنی مناسب بین آنها ایجاد کنید.

6- گواهی‌نامه‌ها و استانداردها: مطمئن شوید محصولات از استانداردهای لازم پیروی می‌کنند و دارای گواهی‌نامه‌های معتبر هستند.

7- نمونه تست: در صورت امکان، نمونه تست را خریداری کنید تا کیفیت و تطابق با نیازهایتان را ارزیابی کنید.

8- شرایط پرداخت و تحویل: شرایط پرداخت، زمان تحویل و موارد مرتبط با قرارداد را مورد بررسی قرار دهید.

9- پشتیبانی پس از فروش: از پشتیبانی پس از فروش مناسب و خدمات تعمیر و نگهداری اطمینان حاصل کنید.

10- تحقیقات اضافی: با تحقیقات اضافی، دانش فنی لازم را به دست آورده و از هرگونه مشکل در آینده جلوگیری کنید.

سخن پایانی

در صورتی که به فکر خرید لاک پلی یورتان هستید ولی فرصت کافی برای مراجعه حضوری به فروشگاه‌های مربوطه را ندارید، می‌توانید به سایت  یکتا پوشش آریانا مراجعه کنید و با کارشناسان ما در این زمینه صحبت نمایید. به محض اینکه خرید خود را انجام دهید، فرآیند ارسال انجام می‌شود تا در اولین زمان ممکن بتوانید لاک پلی یورتان را استفاده کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برگشت به بالا