رفتن به محتوای اصلی

کاربردهای رنگ جوتن در معماری شهری

رنگ جوتن در معماری شهری مزایای زیادی دارد که آن را به یک گزینه محبوب برای استفاده تبدیل می کند. این رنگ از کیفیت بالایی برخوردار است و ماندگاری طولانی دارد. همچنین، این رنگ مقاوم در برابر شرایط مختلف آب و هوایی است و می تواند در برابر نور خورشید، باران و برف مقاومت کند.

استفاده از رنگ جوتن در معماری شهری جهت زیبا سازی ظاهر ساختمان ها ایده فوق العاده جذابی است. از آنجایی که تنوع زیادی در میان رنگ جوتن وجود دارد، انتخاب یک رنگ مناسب برای شما دشوار می‌شود زیرا تمام رنگ‌ها ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. بنابراین، باید در انتخاب بهترین رنگ، آگاهانه تصمیم گیری کنید.

رنگ جوتن جز آن دسته از رنگ‌هایی است که تازه روانه بازار شده اما با وجود همین مدت کم توانسته به عنوان یکی از محبوب ترین رنگ‌ها در مغازه‌های رنگ فروشی شناخته شود. ما در این مقاله تلاش نموده ایم تا شما کاربران محترم را با رنگ جوتن و کاربردهای آن آشنا کنیم. پس تا آخر این مقاله ما را همراهی کنید.

رنگ جوتن در معماری شهری

رنگ جوتن چیست؟

معماران خلاق، از رنگ جوتن برای نقاشی بر روی دیوار اتاق و سالن نشیمن استفاده می‌کنند. پایه این رنگ بر اساس آب است و  به دلیل ویژگی های برجسته خود، برای رنگ کردن فضای بیرونی و محیط داخلی کاربرد دارد.

رنگ جوتن، طیف رنگی گسترده ای را به خود اختصاص می‌دهد و در حدود ۱۶ هزار رنگ از آن در بازار موجود است. هر کدام از آن‌ها می‌توانند پاسخ‌گوی، سلیقه‌ های متفاوت باشند.

کاربرد رنگ جوتن

رنگ جوتن در معماری شهری برای تمامی سطوح ساختمان قابل استفاده می‌باشد. به این معنی که از آن می‌توانید  بر روی سطح بتنی، سیمانی، گچی، آجری و سنگی  بدون هیچ محدودیتی استفاده کنید. از دیگر کاربرد‌های آن می توان به عملکرد خاصی که دارد، به عنوان یک عایق حرارتی و صوتی اشاره کرد. همچنین از این رنگ می‌توانید برای نمای ساختمان‌ های مسکونی، تجاری، اداری و فروشگاه‌ها بدون هیچ محدودیتی بهره ببرید. شاید به همین علت است که رنگ جوتن را به عنوان رنگ ساختمان در معماری شهری می شناسند.

مزایای استفاده از رنگ جوتن

ویژگی‌های زیاد این رنگ سبب شده تا به عنوان یکی از محبوب‌ترین رنگ‌ها برای نقاشی ساختمان‌ها شناخته شود:

برخی از مزایای رنگ جوتن عبارتند از:

  • به دلیل تنوع رنگی بالا هر سلیقه ای را به خود جذب می‌کند.
  • در برابر هر نوع شرایط آب و هوایی اعم از گرم، سرد، مرطوب، خشک مقاوم است.
  • در برابر برف و باران هیچ آسیبی نمی‌بیند.
  • قابلیت عملکرد به عنوان یک عایق حرارتی را دارد.
  • گرد و غبار را به خود جذب نمی‌کند، به همین دلیل همیشه زیبا و نو به نظر می‌رسد.
  • از لحاظ اقتصادی کاملا به صرفه است و هزینه کمی صرف رنگ آمیزی ساختمان شما می‌شود.
  • قابلیت شست‌وشو دارد و تمیز کردن آن بسیار آسان است.
  • ماندگاری بالایی دارد و در برابر نور خورشید هم مقاوم است.
  • سازگار با ریست محیط است و هیچ نوع مواد سربی در آن وجود ندارد.

کاربرد رنگ جوتن در معماری

نحوه استفاده از رنگ جوتن چگونه است؟

استفاده از رنگ جوتن در معماری شهری مشابه با رنگ آمیزی با سایر رنگ‌ها با قلمو، غلطک و یا اسپری انجام می‌شود.

با این حال به شما توصیه می‌کنیم، حتما از یک فرد متخصص و خبره برای رنگ‌آمیزی ساختمان خود کمک بگیرید تا نتیجه ای مطلوب از روند کار دریافت کنید. در صورتی که کار را به دست یک آدم نا وارد بسپارید و یا خودتان برای انجام رنگ آمیزی اقدام کنید ممکن است خسارات مالی زیادی را در پی داشته باشید.

انواع رنگ جوتن

همانطور که در قسمت بالا شاره کردیم رنگ جوتن در معماری شهری از تنوع بسیار بالایی برخوردار است به طوری که می‌تواند هر سلیقه ای را به خود جذب کند. برخی از انواع رنگ جوتن عبارتند از رنگ اپوکسی، الاستیک، اتیل سیلیکات، رنگ بافت‌دار و  فاقد بافت، رنگ سیلیکونی، پلی اورتان و رنگ ضد خزه که همه این رنگ ها بر پایه آب و تینر هستند. آنها مقاومت بالایی در مقابل مواد شیمیایی دارند. در عین حال،  از خاصیت ضد قارچ و آنتی باکتریال نیز برخوردار هستند.

کلام اخر

در این مقاله سعی کردیم شما را با کاربردهای رنگ جوتن در معماری شهری و برای رنگ آمیزی ساختمان و ویژگی‌های این رنگ منحصر به فرد آشنا کنیم. از این رو، شما می توانید از میان ۱۶ هزار رنگ با تنوع بالا، رنگ باب سلیقه‌ی خود را انتخاب کرده و سپس از یک فرد کار بلد درخواست کنید تا آن را بر روی دیوار های خانه یا محل کار شما پیاده سازی کند و روح تازه ای به محیط ببخشد. امیدوارم که مطالب ذکر شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

پیشنهاد ما: قیمت رنگ نمای بافت دار جوتن در ایران

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برگشت به بالا