رفتن به محتوای اصلی

تاثیر رنگ پلی اورتان در بالا بردن عمر مفید محصولات

تاثیر رنگ پلی‌ اورتان در بالا بردن عمر مفید محصولات چیست؟ آیا می توان از این رنگ جهت بالا بردن عمر محصولات مختلف استفاده کرد؟ آیا شما با تاثیر آن آشنایی دارید؟ رنگ پلی اورتان نوعی ترکیب شیمیایی بین نوعی رزین پلیول به عنوان یک ماده پایه ای می باشد که یک ماده مکمل نیز به نام پلی ایروسیانات دارد که به عنوان ماده سخت کننده در نظر گرفته می شود. در قسمت بررسی تاثیر رنگ پلی اورتان در بالا بردن عمر مفید محصولات می پردازیم.

تاثیر رنگ پلی اورتان در بالا بردن عمر مفید محصولات چیست؟

برای پاسخ دادن به این سوال که تاثیر رنگ پلی اورتان در بالا بردن عمر مفید محصولات چیست، باید با ویژگی های رنگ پلی اورتان آشنایی داشته باشیم. از رنگ پلی اورتان جهت پوشش دهی در حوزه های مختلف صنعتی و معماری استفاده می کنند. پلی اورتان از ترکیب شیمیایی بین نوعی رزین پلیول که به عنوان ماده پایه محسوب می شود و یک ماده مکمل به نام پلی ایزوسیانات به عنوان ماده سخت کننده به دست می آید. البته در بیش تر موارد ما می توانیم رزین را با موادی مثل پلی استر، آکریلیک یا پلی اتر اصلاح و سپس تکمیل کنیم. رنگ های پلی اورتان از لحاظ ساختار و ساختمان با بسیاری از رنگ های ساختمانی متفاوت هستند، چون وزن مولکولی آن ها بسیار بالا می باشد.

آن چیزی که موجب تفاوت این رنگ با دیگر رنگ های ساختمانی می شود، این است که پلی اورتان می تواند عمر محصولات را بالا ببرد و آن ها در برابر فرسایش، پوسیدگی و غیره حفظ کند.

مزیت های استفاده از رنگ پلی اورتان

قطعاً همه ما جهت انجام دادن پروژه های مختلف که با بهبود ظاهر سازه همراه است، افزایش طول عمر سازه ها، صرفه جویی در هزینه ها و انرژی را مدنظر داریم. در این صورت تنها یک رنگ و محصول می تواند نیاز ما را برآورده کند و آن هم رنگ پلی اورتان است.

ویژگی رنگ پلی اورتان جهت افزایش طول عمر مفید محصولات

رنگ پلی اورتان پنج ویژگی مثبت دارد که موجب می شود طول عمر محصولات افزایش پیدا کند. این موارد عبارتند از:

  1. حفاظت کردن ساختاری

وقتی پرداخت کاری را با رنگ های پلی اورتان انجام دهید، استفاده کردن از پرایمر اپوکسی موجب ایجاد یک مانع بسیار خوب و محافظتی بر روی سطوح صاف می شود. این سد می تواند سطوح مختلف را در برابر بسیاری از عوامل جوی مانند دما، نور ماورای بنفش، رطوبت و غیره نفوذناپذیر کند. از طرفی می دانیم که خوردگی یکی از بزرگ‌ ترین مشکلات است که در بسیاری از سطوح بتنی، چوبی و غیره موجب مشکل و آسیب پذیری می شود. رنگ پلی اورتان از این مشکل پیشگیری خواهد کرد.

  1. ایجاد تطبیق پذیری

یکی دیگر از نکات مثبت رنگ پلی اورتان که موجب بالا رفتن عمر مفید محصولات می شود، تطبیق‌ پذیری همه جانبه آن می باشد. به طوری که شما می توانید این محلول را بر روی چوب، بتن، فلز و حتی بسیاری از محصولات پلاستیکی اعمال کنید.

  1. کاربری و ایمنی آسان

وقتی از رنگ پلی اورتان استفاده کنید، موجب می شود که بسیاری از مولکول های مونومر ساخته شوند و ایجاد یک مجموعه طولانی کنند. این مجموعه پس از شکل گیری می توانند مواد را به طور کامل خنثی کنند.

  1. منطبق با بسیاری از معیارهای زیبایی شناختی

از مهم ترین و اساسی ترین کاربردهای رنگ پلی اورتان که جهت افزایش و بالا بردن عمر مفید محصولات استفاده می شود، زیبایی شناختی به هنگام به کارگیری رنگ های پلی اورتان می باشد.

  1. ماندگاری بالا و ذخیره کردن هزینه های جانبی مجموعه

وقتی در یک مجموعه به فعالیت می پردازید، قطعاً صرفه جویی در هزینه های جانبی و هم چنین نگه داری و تعمیر سطوح از اهمیت بسزایی برخوردار است. که ممکن است این مجموعه ها در صورت استفاده کردن از رنگ های معمولی به شدت دچار فرسودگی و آسایش شوند و هزینه هایی را برای شما به وجود بیاورد، اما در استفاده با رنگ پلی اورتان عمر مفید محصولات در این خصوص افزایش می یابد، بنابراین هزینه تعمیر و نگه داری آن نیز کاهش خواهد یافت.

سخن پایانی

در این مقاله ما به بررسی این موضوع پرداختیم که تاثیر رنگ پلی اورتان در بالا بردن عمر مفید محصولات چیست و چند نمونه از ویژگی های رنگ پلی اورتان را بیان کردیم که موجب می شود عمر مفید محصولات در صورت استفاده از این رنگ ها افزایش پیدا کند. جهت به دست آوردن اطلاعات بیش تر در این خصوص می توانید به سایت یکتا پوشش آریانا مراجعه کرده و اطلاعات جامع تری به دست بیاورید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برگشت به بالا