رفتن به محتوای اصلی

رنگ پلی اورتان ضدخش

رنگ‌هایی که در بازار وجود دارد از نظر میزان براق بودن، نوع متریال به کار رفته در رنگ و البته میزان دوام و ماندگاری، با یکدیگر متفاوت هستند. بنابراین با توجه به هدف خود برای استفاده از رنگ، باید در انتخاب رنگ‌ها دقت بسیار زیادی به خرج دهید تا بتوانید یک رنگ با کیفیت بالا را خریداری کنید.

رنگ پلی اورتان به عنوان یکی از بهترین و پرکاربردترین رنگ‌ها معرفی شده است چرا که درجه سازگاری آن با انواع محیط بالا است و در نتیجه ما می‌توانیم برای سطوح مختلف از آن استفاده کنیم. ما در این مقاله قصد داریم شما را با رنگ پلی اورتان ضد خش یا ضد سایش آشنا نماییم. اگر قصد خرید رنگ پلی اورتون را دارید، حتما با حوصله این مطلب را مطالعه کنید.

مشخصات رنگ پلی اورتان ضدخش

رنگ پلی اورتون ضد خش از دو ترکیب رزین پلی استر به عنوان ترکیب پایه و یک ماده سخت‌کننده تشکیل شده است. همین ترکیب ساختاری باعث شده است که رنگ های پلی اورتان از خواص فیزیکی و مکانیکی فوق‌العاده‌ای برخوردار بوده و در نتیجه نسبت به شرایط محیطی مختلف، رطوبت و آلاینده‌های موجود در هوا بسیار مقاوم باشند. از جمله مهمترین ویژگی‌های رنگ‌های پلی اورتان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1-     این قبیل رنگ‌ها در برابر اشعه uv مقاوم هستند. بنابراین اگر قرار باشد این نوع رنگ در محیط آزاد مورد استفاده قرار گیرد، مطمئن خواهید بود که پرتو‌های نور خورشید نمی‌توانند منجر به پوسیدگی رنگ و یا کاهش شفافیت آن شوند.

2-     از طرف دیگر رنگ پلی اورتان ضد خش مقاومت بسیار بالایی در برابر شرایط محیطی، جوی و حتی آسیب‌های مکانیکی دارد. همچنین مقاومت بی‌نظیری در برابر سایش دارد.

3-    جالب است بدانید که این قبیل رنگ‌ها می‌توانند دمای بین 30- تا 110+ درجه سانتیگراد را تحمل کنند.

4-    مقاومت بسیار بالای رنگ پلی اورتان در برابر مواد شیمیایی با خاصیت خورندگی، دامنه کارایی این رنگ‌ را بیشتر می‌کند.

5-    اگر نیاز باشد سطح رنگ شده با  رنگ‌های پلی اورتان را مجددا رنگ‌آمیزی کندی، نیازی به برداشتن لایه زیری نیست.

6-    میزان درخشندگی رنگ پلی اورتون با گذر زمان کم نمی‌شود.

کاربرد‌های رنگ‌های پلی اورتان

انواع رنگ‌ها دامنه کارایی بسیار متفاوتی دارند و دلیل این تفاوت، خواص ساختاری آن‌ها است. با توجه به مشخصات و ویژگی‌های رنگ‌های پلی اورتان، می‌توان از این رنگ‌ها برای موارد زیر استفاده کرد:

1-     رنگ پلی  اورتون بهترین پوشش محافظ برای نمای بیرونی ساختمان است. حتی اگر شما در مناطق جنوبی و یا مناطق شمالی کشور زندگی می‌کنید، با استفاده از این رنگ مطمئن خواهید بود که نمای ساختمان در اثر رطوبت هوا و یا اشعه‌های نور خورشید، دچار پوسیدگی، ترک و یا کاهش تناژ رنگ نخواهد شد.

2-    همچنین از این رنگ‌ها برای ساخت تجهیزات صنعتی همانند انواع ماشین آلات استفاده می‌شود.

3-     از دیگر کاربرد‌های رنگ پلی اورتون باید به کاربرد در صنایع هواپیماسازی، صنایع دریایی، خطوط لوله، رنگ‌آمیزی سقف‌های فلزی، ساخت توربین‌های بادی و همچنین رنگ‌آمیزی کفپوش‌های ساختمان اشاره کرد.

 نکات مهم برای خرید رنگ پلی اورتان

متأسفانه باید این واقعیت را بپذیریم که در حال حاضر رنگ‌های پلی اورتان تقلبی نیز در بازار وجود دارد و زمانی که مشتریان از این قبیل رنگ‌ها استفاده می‌کنند، بعد از مدتی متوجه می‌شوند که کیفیت رنگ اصلاً مناسب نبوده و در نتیجه روکش‌های رنگی دچار پوسیدگی می‌شود. به همین دلیل است که در زمان خرید رنگ پلی اورتان باید چند نکته مهم را در نظر داشته باشید:

1-     حتماً به سراغ برند‌ها و شرکت‌های معتبر بروید و از آن‌ها بخواهید که به ازای خرید رنگ، گارانتی اصالت را در اختیار شما قرار دهند. در این صورت مطمئن خواهید بود که اگر رنگ با کیفیت نباشد، می‌توانید تمامی هزینه خود را از شرکت ارائه‌کننده دریافت نمایید.

2-     توجه داشته باشید که انواع برند‌های داخلی و خارجی از نظر کیفیت با یکدیگر متفاوت هستند. بنابراین حتماً از شرکت فروشنده بخواهید که تفاوت بین این قبیل برند‌ها را برای شما توضیح دهد.

3-    قیمت رنگ پلی اورتان نمی‌تواند معیاری برای کیفیت آن باشد. بنابراین به هیچ عنوان براساس گران بودن محصول نسبت به آن قضاوت نکنید. همچنین این موضوع را در نظر بگیرید که قیمت رنگ در بین برند‌های داخلی و خارجی تفاوت فاحشی با یکدیگر دارند که این تفاوت قیمت، به کیفیت رنگ‌ها و نوع متریال به کار رفته در آن‌ها بستگی دارد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برگشت به بالا