رفتن به محتوای اصلی

رنگ های جدید نمای ساختمان در سال 2023

رنگ های جدید نمای ساختمان اکثرا جهت رنگ آمیزی سطوح خارجی و نمای بیرونی بناها مورد استفاده قرار می‌ گیرند. این محصولات، آلودگی ها را به خود جذب نمی‌ کنند و با محیط ‌زیست سازگار هستند. امروزه، به منظور ایجاد جلوه ای زیبا برای نمای ملک خود می توانید از رنگ های جدید نمای ساختمان استفاده کنید.

همچنین، از رنگ های نما برای بازسازی ساختمان یا بعد از پایان مراحل نماسازی آپارتمان های نوساز استفاده می شود تا افزون بر ایجاد جذابیت، اثر حفاظتی هم داشته باشند. در این مقاله می خواهیم انواع رنگ های جدیدی که برای رنگ آمیزی نمای ساختمان کاربرد دارند را شرح دهیم.

رنگ نمای ساختمان

رنگ های جدید نمای ساختمان مورد استفاده برای دکوراسیون خارجی

به دلیل محبوبیت رنگ های نما، در حال حاضر این محصولات در انواع مختلفی تولید می شوند و در دسترس مصرف کنندگان قرار می گیرند. در این بخش انواع رنگ های جدید نمای ساختمان عرضه شده برای نمای بنا را معرفی می کنیم:

  • رنگ نانو

از جمله جدیدترین محصولات برای نمای بنا رنگ های نانو هستند. رنگ های نانو با استفاده از فناوری نانوساختارها تولید می‌ شوند و از کیفیت و مقاومت بالایی در مقابل عوامل محیطی مانند سرما و گرما برخوردار هستند. این رنگ ها به علت خصوصیات منحصر به فرد خود، گزینه مناسبی برای رنگ ‌آمیزی نمای ساختمان به شمار می ‌آیند. رنگ‌ های نانو در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاوم هستند. اشعه UV می ‌تواند با گذر زمان باعث تغییر رنگ و زوال رنگ نمای ساختمان شود. رنگ نانو می ‌تواند جلوی تشکیل پلکان‌ ها و رگ ‌های روی سطح نمای ساختمان را بگیرد. این ویژگی در حفظ ظاهر زیبا و یکنواخت رنگ نمای ساختمان تاثیر زیادی دارد.

رنگ های نانو برای نمای ساختمان

  • رنگ کنیتکس

نوع دیگری از جدیدترین رنگ های جدید نمای ساختمان، محصولات کنیتکس هستند. این رنگ ‌ها به طور گسترده در صنعت ساختمان کاربرد دارند و دارای ویژگی‌ هایی می باشند که آن ها را جهت رنگ آمیزی نمای ساختمان مناسب می‌ سازد. رنگ ‌های کنیتکس معمولاً دارای دوام و مقاومت بالایی هستند و ظاهری زیبا و یکنواخت دارند. این محصولات می ‌توانند در برابر سایش، خراشیدگی و ضربه‌ های معمولی مقاوم باشند و به نمای ساختمان ظاهری مستحکم و با دوام ببخشند. همچنین، این نوع رنگ ها بر پایه روغن هستند و در برابر رطوبت عملکرد مناسبی دارند.

  • رنگ اکریلیک

بین رنگ های جدید نمای ساختمان، رنگ اکریلیک از محبوب‌ ترین و جدیدترین محصولات است. خاصیت ارتجاعی اکریلیک آن را برای استفاده در نمای ساختمان ایده ‌آل می سازد. علاوه براین، رنگ ‌های اکریلیک دوام بالایی در برابر شرایط محیطی دارند. این محصولات که با تنوع رنگی بسیار زیادی در نمای داخلی و خارجی بناها به کار می روند، بر پایه آب بوده و مقاومت بالایی در برابر آفتاب دارند. همچنین، این نوع رنگ در طولانی مدت دچار ترک خوردگی و ریزش نخواهد شد. از انواع رنگ های اکریلیک با کیفیت و مرغوب می توان به رنگ جوتن اشاره نمود.

  • رنگ سیلیکون

این نوع رنگ جدید که در دسته محلول های آبگریز قرار می گیرد، سبب می شود تا رطوبت های حاصل از بارندگی در سطح نما جذب نشوند و به آسانی روی آن سر بخورند. رنگ نماهای سیلیکونی از برجسته ترین ویژگی ها و خصوصیات فیزیکی و شیمیایی برخوردار می باشند و به علت وجود بعضی مواد و رزین های سیلیکونی و همچنین سایر ترکیبات معدنی در ترکیب خود، حداکثر کارایی و عملکرد را به عنوان رنگ نما دارند. زمان خشک شدن کوتاه نیز از مواردی است که بهره گیری از این نوع رنگ را محبوب ساخته است.

  • رنگ وینیل

رنگ وینیل از مناسب ترین محصولات برای نمای بناها می باشد. چراکه این نوع رنگ بر پایه آب است و رنگ هایی که بر پایه آب هستند با نمای ساختمان سازگاری دارند و به محیط زیست نیز صدمه نمی زنند. رنگ وینیل از پایدارترین محصولات به شمار می آید و پس از خشک شدن از سطوح جدا نمی شود. یکی از خصوصیات مهم رنگ وینیل افزون بر کاربری راحت و سرعت خشک شدن بالا، سهولت تمیز کردن آن می باشد. نظر به اینکه نمای ساختمان در معرض گرد و غبار قرار دارد، می بایست از محصولی استفاده شود که قابلیت تمیز کردن آسانی داشته باشد.

رنگ های جدید نمای ساختمان

بهترین برند رنگ نمای ساختمان

رنگ های جدید نمای ساختمان از جمله محصولات مهمی هستند که تغییرات زیادی در ظاهر ساختمان ها ایجاد می کنند و به عنوان یک عایق مقاوم، سطوح خارجی بناها را از عوامل محیطی گوناگون حفظ می نمایند. همانگونه که بیان کردیم، رنگ نمای ساختمان انواع مختلفی دارد که بر اساس جنس نمای بنا، شرایط آب و هوایی، سلیقه افراد و بودجه مورد نظر می توان یکی از آن ها را بر روی سطوح خارجی ساختمان اجرا کرد. یکی از برترین برندها در تولید و عرضه انواع رنگ نمای ساختمان جوتن می باشد. برای آگاهی بیشتر از انواع مختلف رنگ نما و کارایی هریک، می توانید با دفتر مرکزی جوتن تماس برقرار کنید و اطلاعات کامل و جامعی را دریافت نمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برگشت به بالا