رفتن به محتوای اصلی

کاربردهای رنگ جوتن در معماری داخلی

امروزه تمام افراد به آرامش محیط خانه بسیار اهمیت می‌ دهند و دوست دارند که فضای خانه شان بسیار مدرن باشد. برای این کار شما می‌توانید از رنگ آمیزی دیوارهای داخل منزل استفاده کنید. زیرا هر رنگ خواص درمانی و متناسب به خود را دارد و می‌تواند آرامش خاصی را به اعضای خانواده القا کند. در واقع بهره برداری از رنگ جوتن در معماری داخلی منزل یک روش کاملا نوین و آرامش بخش است که به تمام افراد توصیه می‌شود. به همین دلیل ما در این مقاله سعی کرده ایم درباره کاربردهای رنگ جوتن و مزایای آن مطالبی ارائه دهیم که مطمئنا خواندن آن خالی از لطف نیست.

مزایای استفاده از رنگ جوتن در معماری داخلی

رنگ جوتن یکی از رنگ‌های جدید در بازار است که  از پرفروش ترین و محبوب ترین رنگ ها به شمار می‌رود. در این قسمت قصد داریم با چند نمونه از ویژگی‌های رنگ جوتن آشنا شویم:

رنگ جوتن در معماری داخلی

طیف رنگی متنوع و پوشش بسیار بالا: تنوع رنگی جوتن سبب شده تا مطابق با هر نوع سلیقه ای باشد و طرفداران زیادی را به خود جذب کند.

مقاومت بالا: از ویژگی‌های دیگر رنگ جوتن، مقاومت بالای آن در تمام شرایط آب و هوایی است. از این رو برای نمای ساختمان ها استفاده می‌شود‌.

مقاومت در برابر رطوبت: اکثر رنگ‌ها در برابر رطوبت، باران و برف بسیار مقاوم هستند و رنگ جوتن نیز از این ویژگی عالی برخوردار است. به همین دلیل سطوحی که برای رنگ آمیزی با جوتن انتخاب می‌شود گزینه بسیار مناسبی به حساب می‌آید.

عایق صوتی و حرارتی: اگر این رنگ را با ضخامت بالا استفاده کنید، عایق خوبی در برابر حرارت و صدا می‌شود.

عدم جذب دی اکسید کربن: جذب دی اکسید کربن، سبب سایش و از بین رفتن رنگ می‌شود. اما رنگ جوتن دیگر این مشکل را حل کرده و به هیچ عنوان جذب دی اکسید کربن رخ نمی دهد.

خاصیت آنتی استاتیک: این رنگ در برابر گرد و غبار نفوذ ناپذیر است و  از طول عمر بالایی برخوردار است. بعد از گذشت سال ها به هیچ عنوان تازگی و زیبایی اش را از دست نمی دهد.

مزایای رنگ جوتن در معماری داخلی

معایب رنگ جوتن

این رنگ در کنار مزایای  فوق العاده زیاد، یکسری معایب ناچیز هم دارد که بهتر است قبل از شروع کار به آن توجه کنید. برخی از این معایب عبارتند از:

هزینه‌های بالا: این امر چیز طبیعی است زیرا فردی که یک کار با کیفیت و با مواد مرغوب می‌خواهد مطمئنا باید هزینه زیادی پرداخت کند. از آنجایی که رنگ جوتن هم نسبت به سایر رنگ‌ها از قیمت بالاتری برخوردار است پس برای رنگ آمیزی با این رنگ باید هزینه بیشتری خرج کنید.

عدم زیبایی در صورت اجرای نادرست: از آنجایی که رنگ آمیزی با رنگ جوتن فعالیت بسیار حساسی به شمار می‌رود حتما باید زیر نظر یک فرد متخصص و کاربلد انجام شود تا زیبایی و جلوه خاصی به فضای داخلی منزل شما ببخشید. اما اگر فعالیت رنگ آمیزی توسط یک فرد نا وارد و به طور نادرست انجام شود نه تنها ظاهر محیط داخل خانه شما را زیبا نمی کند بلکه ممکن است باعث ایجاد مشکلات متعدد شود

دسته بندی رنگ جوتن در معماری داخلی

رنگ جوتن در معماری داخلی به دو دسته تقسیم می شود: دسته اول شامل رنگ‌های قابل شست‌وشو  و دسته دوم شامل رنگ‌های غیر قابل شست‌وشو هستند.

رنگ‌های روغنی و یا رنگ اکرلیک در دسته رنگ‌های قابل شستشو قرار می‌گیرند و رنگ‌های پلاستیکی در دسته غیر قابل شستشو. به همین دلیل برای رنگ آمیزی فضای داخل ساختمان مثل سقف از رنگ‌های پلاستیک که غیر قابل شست و شو هستند، استفاده می‌شود. این در حالی است که برای دیواره‌ها، درب‌ها و چهارچوب‌ها از رنگ های قابل شستشو و روغنی بهره می برند.

دسته بندی رنگ جوتن در معماری داخلی

نکات مهم درباره نقاشی فضای داخلی ساختمان

از نکات مهمی که برای استفاده از رنگ جوتن در معماری داخلی باید توجه شود نوع فعالیتی است که می خواهید در آن مکان انجام شود. اینکه فضای آن مکان سرد باشد یا گرم محیطی شاد باشد یا آرام، فضا بزرگ باشد یا کوچک؛ بسته به هر مکان متفاوت است. پس رنگ آمیزی را باید مطابق با نیازهای مکان مورد نظر انجام داد.

کلام اخر

در این مقاله سعی کردیم شما را با مزایا و معایب و ویژگی‌های برند جوتن و رنگ جوتن در معماری داخلی  جهت استفاده در دکوراسیون داخلی منزل آشنا کنیم تا شما قبل از شروع کار آگاهی لازم را درباره انجام کار و قابلیت‌های این رنگ به دست بیاورید. در صورت تمایل به خرید رنگ جوتن، می توانید به وب سایت فروشگاهی آریانا پوشش مراجعه کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برگشت به بالا