رفتن به محتوای اصلی

خرید رنگ پلی اورتان

در این مقاله با یکدیگر درباره ی خرید رنگ پلی اورتان گفتگو خواهیم کرد . رنگ‌ها از ترکیبات مختلف ساخته می‌شوند. بنابراین درجه مقاومت آن‌ها در برابر سایش، هوازدگی و شرایط محیطی، متفاوت است. رنگ پلی اورتان یکی از پرکاربردترین رنگ‌ها در صنایع مختلف شناخته شده است که طی فرآیند گرما سخت و یا گرما نرم تهیه می‌شود.

رنگ پلی اورتان در فرآیند گرما سخت مقاومت بسیار بالایی به دست آورده و به راحتی تغییر شکل نمی‌دهد. اما اگر فرآیند گرما نرم بر روی رنگ پلی اورتان اجرا گردد، انعطاف‌پذیری این رنگ بالا رفته و در نتیجه به راحتی شکل می‌گیرد. بنابراین با توجه به انواع رنگ پلی اورتان، توصیه می‌کنیم در صورتی که به فکر خرید رنگ پلی اورتان هستید حتماً این مطلب را با دقت مطالعه کنید.

راهنمای کامل جهت خرید رنگ پلی اورتان

برای خرید رنگ پلی اورتان شما باید به ویژگی‌های ساختاری و همچنین به طیف رنگی رنگ‌های پلی اورتان توجه داشته باشید. بنابراین چند نکته مهم را در نظر بگیرید:

آیا قرار است رنگ پلی اورتان تنها به عنوان یک عایق بر روی سطوح مختلف اجرا شود و یا اینکه می‌خواهید رنگ سطوح را نیز عوض کنید؟ برای مثال پلی اورتان بی ‌رنگ به عنوان یک لایه عایق مورد استفاده قرار می‌گیرد بدون اینکه رنگ لایه‌های زیری خود را تغییر دهد. بنابراین در صورتی که می‌خواهید وسایل چوبی و یا نمای بیرونی ساختمان را در برابر رطوبت، شرایط محیطی و نور خورشید محافظت کنید پیشنهاد می‌کنیم حتماً از پلی اورتان بی ‌رنگ استفاده نمایید.

درجه شفافیت رنگ‌های پلی اورتان براساس نوع ترکیباتی که در آن‌ها به کار رفته است، متفاوت است. بنابراین نکته‌ کلیدی برای خرید رنگ پلی اورتان، توجه کردن به میزان براق بودن رنگ است. شاید شما با رنگ مات نیز بتوانید نیاز‌ کاری خود را برطرف کنید. ولی گاهی اوقات قرار است رنگ پلی اورتان در طراحی دکوراسیون داخلی و نمای بیرونی استفاده شود. بنابراین باید به سراغ رنگ‌هایی با بیشترین درجه شفافیت بروید.

مهمترین ویژگی رنگ‌های پلی اورتان مقاومت آن‌ها در برابر شوینده‌ها و مواد شیمیایی است. اما باز هم براساس ترکیبات اولیه که برای ساخت رنگ پلی اورتان استفاده می‌شود، درجه مقاومت آن‌ها متفاوت است. برخی از آن‌ها حتی می‌توانند ترکیبات اسیدی را نیز تحمل کنند. بنابراین شما باید هدف خود از خرید رنگ پلی اورتان را مشخص کنید. آیا قرار است این رنگ در محیط‌های صنعتی استفاده شود که هر لحظه امکان تماس روغن‌ها و ترکیبات شیمیایی با رنگ وجود دارد و یا اینکه می‌خواهید برای رنگ‌آمیزی محیط داخلی ساختمان و محیط کاری خود از رنگ پلی اورتان استفاده کنید.

با توجه به اینکه مقاومت رنگ‌های پلی اورتان در برابر اشعه‌های فرابنفش خورشید بسیار بالا است، بنابراین خرید رنگ پلی اورتان برای پوشش دادن نمای بیرونی ساختمان و وسایل و تجهیزاتی که در معرض نور خورشید قرار دارند انتخاب بسیار عالی خواهد بود.

توجه داشته باشید که دامنه تحمل رنگ‌های پلی اورتان نسبت به تغییرات دمایی متفاوت است و این موضوع به فرآیند ساخت آن‌ها بستگی دارد. در واقع این که رنگ پلی اورتان طی فرآیند گرم سخت و یا گرما نرم ساخته شده باشد، دامنه تحمل آن سبب به افزایش دما را مشخص می‌کند. بنابراین قبل از خرید رنگ پلی اورتان مشخص کنید که آیا رنگ‌های پلی اورتان ممکن است دما‌های بسیار بالای محیط را متحمل شوند یا خیر.

برای خرید رنگ پلی اورتان از فروشگاه‌های مختلف قیمت بگیرید. چون برخی از مراکز عرضه‌کننده انواع رنگ پلی اورتان، رنگ‌های بی‌کیفیت را با قیمت بالا در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. لذا باید مطمئن شوید که فروشگاه مورد نظر رنگ‌های اصلی را از برند‌های معتبر عرضه می‌کند و سپس قیمت رنگ‌ها در فروشگاه‌های مختلف را با هم مقایسه کنید. به هیچ عنوان برای خرید رنگ پلی اورتان، قیمت را به عنوان معیار اصلی قرار ندهید چون باید ابتدا به کیفیت رنگ توجه کنید و سپس بعد از اینکه مطمئن شدید رنگ اصل در اختیار شما قرار گرفته است، اکنون قیمت آن را با شرکت‌های دیگر مقایسه کنید.

سخن پایانی

شما می‌توانید به سایت یکتا پوشش آریانا مراجعه کرده و انواع رنگ پلی اورتان را بررسی کنید. حتی براساس نیاز کاری خود می‌توانید از کارشناسان ما نیز کمک بخواهید تا بهترین رنگ پلی اورتان را به شما معرفی کنند. پیشنهاد ما این است که قیمت‌های ارائه شده در سایت یکتا پوشش آریانا  را با فروشگاه‌های دیگر مقایسه کنید تا متوجه شوید که قیمت‌های سایت ما کاملاً مناسب و منطقی هستند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برگشت به بالا