رفتن به محتوای اصلی

تاریخچه و شکل گیری رنگ جوتن در صنعت رنگ سازی

آیا با تاریخچه و شکل‌ گیری رنگ جوتن در صنعت رنگ‌ سازی آشنایی دارید؟ آیا می دانید این رنگ از چه زمانی ساخته شده است؟ تاریخچه و شکل گیری رنگ جوتن در صنعت رنگ سازی به سال ۱۹۵۶ برمی گردد و درست از این تاریخ به بعد بود که رنگ جوتن به یکی از رنگ های پرکاربرد در صنایع مختلف رنگ سازی تبدیل شده است. در این قسمت قصد داریم به بررسی تاریخچه و شکل گیری رنگ جوتن در صنعت رنگ سازی بپردازیم.

تاریخچه و شکل گیری رنگ جوتن در صنعت رنگ سازی

در مقدمه گفتیم تاریخچه و شکل گیری رنگ جوتن در صنعت رنگ سازی به سال ۱۹۵۶ می رسد که در این تاریخ رنگ های بسیار جدیدی جهت رنگ کردن خانه ها راهی بازار شدند. در سال ۱۹۹۶ نیز این رنگ به عنوان دو قسمت کاملاً مجزا با رنگ های تتنج و جعبه های جداگانه تولید و عرضه شد. موسس جوتن نیز فردی به نام سر اود گلیدش بوده است که در سال ۱۹۲۰ یک فروشگاه بزرگ عرضه کننده انواع رنگ ها را در سندیفیورد بازگشایی کرد.

شرکت جوتن در سال ۱۹۳۹ و هم زمان با شروع جنگ جهانی دوم یکی از شرکت هایی بود که صندوق بازنشستگی را برای کارکنان خود تعریف کرد. پس از اتمام یافتن جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۵ خط تولید شیمیایی فلایشر را راه اندازی کرد که در حال حاضر این خط تولید یکی از برندهای شناخته شده محسوب می شود.

پس از آن نیز در سال ۱۹۵۱ خط تولید دیگری احداث شد. در سال ۱۹۵۶ نیز با راه اندازی کردن خط تولید دیگری روش های بسیار نو و جدیدی جهت رنگ آمیزی کردن خانه ها به بازار عرضه شد که تا سال ۱۹۶۹ به صورت دو جزء کاملاً مجزا یعنی جعبه های جداگانه و رنگ تتنج عرضه می شد.

گلیدش پس از سال‌ ها تلاش در سال ۱۹۶۸ فروشگاه عرضه کننده رنگ را در سندیفیورد راه اندازه کرد. پس از آن نیز به عنوان یک عرضه کننده رنگ برای ناوگان صید نهنگ این کار را به خود اختصاص داد، سپس تولید رنگ های پودری را شروع کرد.

تاریخچه و شکل گیری رنگ جوتن در صنعت رنگ سازی

در سال ۱۹۷۵ کارخانه دیگری در دبی راه اندازی شد که این کارخانه جهت بهتر دیده شدن و بین المللی کردن رنگ چوتن نقش بسیار مهمی را ایفا کرد. در همان سال نیز نوآوری جدید به عنوان حفاظت ضد رسوب به دنیای رنگ ها اضافه شد. یک سال بعد نیز مولتی کالر جوتن راه اندازی شد. که این اختراع موجب شد اختیارات زیادی در خدمت مصرف کنندگان و فروشندگان باشد. در سال ۱۹۷۸ نیز در تایلند یک کارخانه پودری تاسیس شد که موجب موفقیت بیش تر این نوع از رنگ ها گردید.

به دنبال این تاسیس کارخانه ها و شرکت های دیگری نیز تاسیس شدند و در سال ۱۹۸۵ اپوکسی جهت تعمیر و پوشش با طیف گسترده ای تاسیس شد. سپس در سال ۱۹۹۸ جهت حفاظت محیط زیست طراح استاندارد سلامت برای کلیه کارخانه ها فراهم شد.

جوتن امروزه در رده بهترین و بزرگ ترین شرکت های جهان از لحاظ رنگ سازی محسوب می شود که با موفقیت های زیادی همراه بوده است. جهت اطلاع بیش تر از رنگ جوتن، تاریخچه این رنگ و غیره می توانید به سایت یکتا پوشش آریانا مراجعه کنید و اطلاعات بیش تری را به دست بیاورید.

سخن پایانی

در این مقاله ما به بررسی تاریخچه و شکل گیری رنگ جوتن در صنعت رنگ سازی پرداختیم و گفتیم که این صنعت راه سازی چه مراحلی را پشت سر گذاشته است و تا امروز نیز هم چنان جزء برندهای شناخته شده و معتبر جهانی در حوزه تولید رنگ های صنعتی محسوب می شود.

به بیان دیگر می توان رنگ جوتن را یکی از رنگ های شاخص و شناخته شده دانست که توانسته است کیفیت و مرغوبیت خودش را به اثبات برساند. شما برای آشنایی بیش تر با تاریخچه رنگ جوتن، خرید رنگ پلی اورتان، فروش رنگ پلی اورتان و انواع آن ها مانند لاک پلی اورتان و غیره می توانید به سایت یکتا پوشش آریانا مراجعه کرده و بیش تر با این صنعت آشنایی پیدا کنید.

رنگ جوتن نیز مانند رنگ پلی اورتان امروزه جایگزین بسیاری از رنگ های معمولی شده است و در صنایع مختلفی مانند صنعت هوافضا، صنعت خودروسازی و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برگشت به بالا