رفتن به محتوای اصلی

مزایای استفاده از رنگ های پلی اورتان

مزایای استفاده از رنگ های پلی‌ اورتان برای صنایع اتومبیل سازی و هوافضا چیست؟ رنگ پلی اورتان چه مزیتی در مقایسه با دیگر رنگ‌ ها در صنعت اتومبیل سازی و هوافضا دارد؟ آیا تا کنون این سوالات برای شما هم پیش آمده است؟ جهت پاسخ دادن به این سوال که مزایای استفاده از رنگ پلی اورتان برای صنایع اتومبیل سازی و هوافضا چیست باید به این نکته مهم اشاره کنیم که رنگ های پلی اورتان امروزه جایگزینی برای انواع رنگ های معمولی شده اند، چون ویژگی های خاص و منحصر به فردی دارند که ما در این قسمت به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

مزایای استفاده از رنگ های پلی اورتان

جهت آشنایی با مزایای استفاده از رنگ های پلی اورتان برای صنایع اتومبیل سازی و هوافضا باید به این نکته اشاره کنیم که این رنگ ها گروهی از رنگ های پرکاربرد هستند که جایگزین رنگ های معمولی شده اند. برخی از مزایای قابل توجه آن ها عبارتند از:

  1. عدم پوسته پوسته شدن
  2. دوام خوب بالا در برابر فرسایش
  3. سازگاری با محیط زیست
  4. ایجاد ظاهری براق و زیبا
  5. مقاوم بودن در برابر بسیاری از تغییرات جوی
  6. خشک شدن با سرعت بالا به ویژه در دمای پایین
  7. مقاومت خوب و بالا در برابر املاح، شوینده ها و باران های اسیدی
  8. تمیز شدن آسان
  9. مقاومت نسبی در برابر مواد شوینده

این مزایا موجب شده است که استفاده از رنگ های پلی اورتان در صنایع اتومبیل سازی و هوافضا افزایش پیدا کند، چون ما می دانیم که در صنایع اتومبیل سازی و هوافضا باید از رنگ پلی اورتان استفاده شود که ویژگی های خوب و قابل توجهی دارد و ماندگاری آن ها بالا است.

ویژگی رنگ پلی یورتان

ویژگی ضد خش و ضد آب بودن رنگ پلی اورتان

پلی اورتان، یک جنس پلیمری است که خواص منحصر به فردی از جمله مقاومت بالا در برابر آب و خش دارد. به خاطر این ویژگی‌ها، پلی اورتان به گونه‌ای طراحی شده است که بتواند در شرایط مختلف استفاده شود و در مقابل آب، رطوبت و خش‌های سطحی مقاومت نشان دهد.

ویژگی ضد آب پلی اورتان به دلیل وجود لایه‌هایی در ساختار آن است که از نفوذ آب جلوگیری می‌کند. ضدآب بودن این جنس، به معنای این است که آب قادر به نفوذ به داخل ساختار پلی یورتان نیست و مانع جذب و تغذیه خیس شدن آن می‌شود. این ویژگی ضد آب پلی اورتان، آن را به یک گزینه مناسب برای هنرهای رو به تمیزی و شرایط آبیاری و شستشوی عمومی می‌کند.

همچنین، پلی اورتان دارای ویژگی ضد خشی است که از طریق روش‌هایی مانند افزودن عوامل ضد خش به ترکیبات پلیمری ایجاد می‌شود. این ویژگی ضد خش، به معنای مقاومت در برابر خراشیدگی و سایش سطحی است و بدین ترتیب جلوگیری می‌کند تا رنگ پوششی روی پلی اورتان به راحتی خراش بخورد یا سطح آن تحت تاثیر خطوط و خطوط خراشی قرار گیرد.

در مجموع، پلی اورتان با ویژگی‌های ضد آب و ضد خش، یک جنس بسیار عالی برای استفاده در صنایع خاص است که نیاز به مقاومت در برابر آب، رطوبت و خش دارند. کاربردهایی مانند رنگرزی در محیط بیرونی ساختمان، فضای باز، لباس و کفش های مقاوم در برابر آب و لوازم ورزشی، خودرو، کشتی و هواپیما از برخی مثالهای استفاده از این رنگ هستند.

استفاده از رنگ های پلی اورتان در صنایع

طریقه مصرف رنگ های پلی اورتان در صنایع اتومبیل سازی و هوافضا

برای استفاده از رنگ های پلی اورتان در صنایع اتومبیل سازی و هوافضا لازم است که ابتدا کلیه وسایل مورد نیاز به خوبی شسته شود. در مرحله بعدی باید کلیه اجزای رنگ ها را با میکسر هم بزنید.

سپس مقداری از رنگ های پلی اورتان را با یک درصد مشخصی از سخت کننده ها مخلوط کنید تا یک مایه کاملا یک دست و یکنواخت به دست بیاید. پس از این که مخلوط مورد نظر آماده شد، باید به آن ۳۰ دقیقه فرصت استراحت دهید، در نهایت نیز این رنگ آماده استفاده شده است و باید به اندازه کافی از آن استفاده کرد.

البته دقت داشته باشید که این سری از رنگ های شیمیایی را می توانید به صورت پاشش یا اسپری نیز با دستگاه های خودکار یا به صورت دستی استفاده کنید که معمولاً در صنعت اتومبیل سازی و هوافضا با استفاده از دستگاه های خودکار رنگ پاشی انجام می شود. پس از آن که رنگ خشک شد، می توان محصول مورد نظر را در داخل کوره قرار داد تا به میزان کافی پخته شود. امروزه با وجود مرغوبیت و کیفیت بالایی که رنگ های پلی اورتان در صنایع اتومبیل سازی و هوافضا دارند دیگر از رنگ های معمولی در این صنایع استفاده نمی شود.

استفاده از رنگ پلی اورتان در معماری

سخن پایانی

اگر شما هم قصد دارید برای موارد متعدد و مختلفی از رنگ های پلی اورتان استفاده کنید، لازم است که ابتدا با روش‌ های مختلفی مانند کورونا در ولت های متنوع و روش ترابیو آشنایی داشته باشید. توجه داشته باشید که استفاده از رنگ های پلی اورتان در صنایع مختلف مانند صنعت اتومبیل سازی و هوافضا گسترده می باشد. در این قسمت چند نمونه از مزایای رنگ های پلی اورتان را بیان کردیم که همین ویژگی های مثبت و مزایا مثبت موجب شده است که امروزه رنگ های پلی اورتان جایگزین رنگ های معمولی باشد. چون دوام، مرغوبیت و کیفیت خوبی دارند.

رنگ های پلی اورتان مختلف هستند و به رنگ پلی اورتان ضد خش، رنگ پلی اورتان بدون رنگ، رنگ جوتن، رنگ پارکینگ، لاک پلی اورتان و غیره تقسیم بندی می شوند. فروش رنگ پلی اورتان نیز بستگی به نوع کاربرد آن دارد، بنابراین جهت خرید لاک پلی اورتان یا رنگ پلی اورتان باید نوعی را انتخاب کنید که متناسب با کارتان باشد. برای اطلاعات بیشتر در خصوص استفاده از رنگ های پلی اورتان می توانید به سایت آریانا پوشش مراجعه کرده و با خصوصیات انواع رنگ های پلی اورتان آشنایی پیدا کنید.

در این سایت همچنین می توانید با نحوه فروش رنگ پلی اورتان و خرید رنگ پلی اورتان آشنایی پیدا کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برگشت به بالا