رفتن به محتوای اصلی

آشنایی با رنگ پلی اورتان برای استفاده در صنایع مختلف

ویژگی‌ های خوب رنگ پلی‌ اورتان برای استفاده در صنایع مختلف کدامند؟ آیا شما با این ویژگی ها آشنایی دارید؟ آیا می دانید رنگ پلی اورتان برای چه کارهایی مورد استفاده قرار می گیرد؟ ویژگی های خوب رنگ پلی اورتان برای استفاده در صنایع مختلف بسیار زیاد و متنوع است، به طوری که این ویژگی ها موجب شده است رنگ پلی اورتان جایگزین رنگ های معمولی باشد. ما در این مقاله به معرفی ویژگی های خوب رنگ پلی اورتان برای استفاده در صنایع مختلف می پردازیم و نکاتی را در این خصوص برای شما مطرح می‌ کنیم.

آشنایی با رنگ پلی اورتان برای استفاده در صنایع مختلف

رنگ پلی اورتان در برابر اشعه های مختلف مانند نور خورشید و باران های اسیدی مقاومت بسیار خوب و بالایی دارد و به علت داشتن مقاومت بالا در برابر چسبندگی و رطوبت پوشش بسیار خوب و مناسبی برای سطوح محسوب می شود. چون پوشش سطوح به عنوان لایه نهایی در این سطوح می باشد که همواره در معرض شرایط سخت آب و هوایی و تابش مستقیم نور خورشید قرار دارد. این رنگ ها به دو دسته الاستومرها و ترموپلاستیک ها طبقه بندی می شوند که هر کدام دارای ویژگی ها و مزایای خاص خودشان هستند و در کارهای متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرند.

ویژگی خوب رنگ پلی اورتان برای استفاده در صنایع مختلف

حال که با رنگ پلی اورتان آشنا شدید ما در این قسمت چند نمونه از ویژگی های خوب رنگ پلی اورتان برای استفاده در صنایع مختلف را برای شما عنوان می‌ کنیم که موجب می شود این رنگ جایگزین دیگر رنگ ها در صنایع باشد:

  1. حفاظت ساختاری

حفاظت ساختاری مهم ترین ویژگی رنگ های پلی اورتان است. یعنی پرداخت کاری که با این نوع رنگ ها ایجاد می شود، موجب می شود شما سطوح کاملا صاف داشته باشید و این سطوح در برابر بسیاری از عوامل مانند نور ماورای بنفش، رطوبت و غیره نفوذناپذیر است. از طرفی نیز می دانیم که خوردگی یکی از مشکلات مهمی است که برای سطوح وجود دارد. رنگ پلی اورتان از این مشکل به طوری پیشگیری می کند و حتی در برابر آسیب های ناشی از باکتری ها نیز مقاومت خوبی از خود نشان می دهد.

  1. تطبیق‌ پذیری رنگ

موضوع مهم دیگری که در خصوص رنگ پلی اورتان مطرح است، تطبیق‌ پذیری همه جانبه آن می باشد. مثلا اگر این رنگ را بر روی سطوحی مانند چوب، بتن، فلز و برخی سطوح پلاستیکی اعمال کنید به راحتی بر روی سطوح می نشیند و پس از خشک شدن به صورت ایزوله عمل می کند. به این ترتیب هیچ گونه مواد مضری در اطراف پراکنده نمی شود.

  1. کاربری آسان و ایمنی بالا

رنگ های پلی اورتان از مولکول های مونومر طبیعی ساخته شده اند که شامل زنجیره های طولانی می باشند. با وجودی که در زمان اجرای رنگ پلی اورتان برخی بخارات ساطع می شوند اما پس از شکل گیری و خشک شدن کامل لایه ها این مواد نیز کاملا خنثی می شوند. بنابراین هیچ گونه ضرر و زیانی برای حیوانات محیط زیست دربر ندارند.

  1. مطابق با معیارهای زیبایی شناختی

از مهم ترین ویژگی های خوب رنگ پلی اورتان برای استفاده در صنایع مختلف مطابقت داشتن با معیارهای زیبایی شناختی است. در بیش تر مواقع که از این رنگ ها استفاده می‌ کنیم تنها به پایداری و دوام آن ها دقت نداریم چون زیبایی‌ شناختی و مطابقت داشتن رنگ با محیط کار نیز بسیار مهم است. چون ما همواره این سطوح را مقابل چشم مان می بینیم و قطعا در صورت داشتن یک رنگ زیبا از آن لذت خواهیم برد.

  1. صرفه جویی کردن در هزینه ها

وقتی شما از یک رنگ مقاوم با پوشش دهی عالی مانند رنگ پلی اورتان یا لاک پریودتان استفاده می کنید در واقع در هزینه های تعمیر کردن و نگه داری سطوح صرفه جویی کرده اید، چون در صورت استفاده از این رنگ ها شما نیازی به بازسازی مجدد محیط کاری خود و صرف هزینه های بیش تر ندارید.

جهت آشنایی بیش تر با رنگ پلی اورتان، لاک پلی اورتان، نحوه خرید رنگ پلی اورتان، فروش رنگ پلی اورتان، آشنایی با رنگ جوتن، رنگ پارکینگ و غیره می توانید به سایت یکتا پوشش آریانا مراجعه کرده و با این رنگ و موارد کاربرد آن بیش تر آشنا شوید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برگشت به بالا