رفتن به محتوای اصلی

راهنمای انتخاب رنگ جوتن برای دیوارهای منزل

آیا با راهنمای انتخاب رنگ جوتن برای دیوارهای منزل آشنایی دارید؟ آیا می دانید برای نمای داخلی ساختمان ها از چه نوع رنگ جوتنی باید استفاده کنید؟ در این مقاله ما قصد داریم به بررسی و نقد راهنمای انتخاب رنگ جوتن برای دیوارهای منزل بپردازیم. امروزه رنگ ها دارای دسته بندی های مختلفی هستند که گروهی از آن ها جهت رنگ آمیزی دیوارهای منزل و نمای داخلی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد.

راهنمای انتخاب رنگ جوتن برای دیوارهای منزل

رنگ های ساختمانی به دو دسته متفاوت قابل شستشو و غیر قابل شستشو تقسیم بندی می شوند. رنگ های آکریلیک یا روغنی جز رنگ های قابل شستشو و رنگ های پلاستیکی غیر قابل شستشو می باشند.

در نمای داخلی ساختمان ها از رنگ های پلاستیکی و برای چهارچوب درب ها و دیوارها از رنگ های روغنی استفاده می کنند. اما آن چیزی که مهم است انتخاب رنگ های درست و مناسب برای نمای داخلی ساختمان ها یا دیوارهای منازل است، چون می دانیم که نخستین مرحله جهت ایجاد یک نقاشی و طراحی زیبا در داخل منازل انتخاب رنگ مناسب برای آن است که رنگ جوتن یکی از بهترین گزینه ها می باشد.

راهنمای انتخاب رنگ جوتن برای دیوارهای منزل

چند نکته در خصوص نقاشی دیوارهای منزل با استفاده کردن از رنگ جوتن

نکات مهمی که در خصوص نقاشی کردن دیوارهای منازل با رنگ های جوتن باید مدنظر قرار دهید، این است که ابتدا فعالیتی که قصد دارید در مکان مورد نظر انجام دهید را انتخاب و مشخص کنید، سپس مقدار نور، انواع رنگ های موجود در مکان، اساس روشن یا تاریک بودن آن مکان، محیط شاد و برانگیزاننده، گرم یا سرد بودن محیط، ساکت یا شلوغ بودن محیط و… را مشخص کنید.

دقت کنید که آیا قصد شما از رنگ آمیزی این است که محیط مورد نظرتان کوچک تر یا بزرگ تر از اندازه واقعی خودش به نظر بیاید یا خیر؟ بلند یا کوتاه بودن دیوارها، تاریک یا روشن بودن آن ها، شکل اصلی، بلند یا کوتاه بودن سقف ها را نیز مشخص کنید. این نکات در انتخاب کردن رنگ جوتن مناسب جهت دیوارهای منازل بسیار مهم هستند.

نحوه استفاده از رنگ جوتن در نقاشی دیوارهای منازل

اگر قصد دارید در نقاشی کردن ساختمان، اتاق شما کوچک تر از حد معمول به نظر بیاید، باید از رنگ های قوی و درخشان مانند سرخابی، آبی، زرد، قرمز و نارنجی به دلخواه انتخاب کنید. این رنگ ها در فضاهایی که جنب و جوش و فعالیت فراوان دارند، می توانند حداکثر تاثیر خودشان را بر جای بگذارد. انتخاب هر کدام از آن‌ ها نیز به سلیقه شما بستگی دارد. مکان‌ هایی مانند آشپزخانه، اتاق های غذاخوری، اتاق بازی کودکان و غیره جزو مکان هایی هستند که این تم ها برای آن ها مناسب است.

اما اگر دنبال فضا و محیطی آرام و ساکت ای هستید رنگ هایی مانند فیروزه ای، سبز، بنفش تیره و آبی گزینه های مناسبی هستند که برای اتاق مطالعه و اتاق خواب مورد استفاده قرار می گیرند. از طرفی اگر اجرا و طراحی نقاشی شما برای سقف ها تیره تر از دیگر قسمت های اتاق باشد کوتاه تر از اندازه واقعی خودش دیده می شود و برعکس. این نکات موجب می‌ شود که رنگ جذاب و مناسب برای دیوارهای مناسب انتخاب کنید.

منازلی که سقف های بلند تری دارند، احساس سرکوب به ساکنان خانه القا می شود که در دراز مدت می تواند باعث احساس ترس و اضطراب در این افراد شود. هنگام خرید رنگ جوتن نیز باید این نکات را مدنظر داشته باشید تا بتوانید رنگ متناسب با فضای خودتان را انتخاب کنید.

جمع بندی

در این قسمت ما به موضوع راهنمای انتخاب رنگ جوتن برای دیوارهای منازل پرداختیم و نکات مهمی را در خصوص انتخاب کردن رنگ جوتن مناسب جهت این کار را برای شما مطرح کردیم و گفتیم که چگونه می توان با استفاده از رنگ مناسب فضای منازل را کوچک تر یا بزرگ تر از حد واقعی خودشان نشان داد.

در واقع دنیای رنگ ها متفاوت است و انتخاب رنگ مناسب بستگی به فضای مورد نظر ما دارد. امیدواریم مطالب این بخش برای شما مفید و موثر واقع شده باشد. جهت کسب اطلاعات دقیق تر در خصوص راهنمای انتخاب رنگ جوتن برای دیوارهای منازل به سایت آریانا پوشش مراجعه کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۲.۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برگشت به بالا