رفتن به محتوای اصلی

رنگ جوتن جوتاشیلد تکسچر

شرح محصول رنگ ‌جوتن جوتاشیلد تکسچر :

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه استفاده از این رنگ جوتن ، مشخصات، کاربرد و ویژگی‌های آن ادامه این مطلب را مطالعه کنید. رنگ جوتن جوتاشیلد تکسچر یا Jotashield Texture جزء رنگ‌های مخصوص رنگ نما خارجی و نوعی پوش­ش رنگ اکریلیک امولسیون دارای الاستیسیته زیاد می‌باشد. از این رنگ برای رنگ نمای ساختمان و پوشش حفاظتی پل‌ها و سازه‌های بتنی شهری استفاده می‌شود. رنگ جوتن جوتاشیلد تکسچر برای ممانعت از ایجاد و گسترش ترک روی سطح‌های بتنی طراحی شده و همچنین مانع نفوذ کلراید و دی‌اکسید کربن که باعث تخریب سازه هستند می‌شود.

کاربرد رنگ ‌جوتن جوتاشیلد تکسچر :

این محصول را با پرایمر مناسب به‌عنوان لایه نهایی می‌توان بر سطح‌های متفاوت نمای خارجی ساختمان مانند سطوح سیمانی، بتن ناخالص، پلاستر و همچنین پل‌ها و سازه‌های بتنی استفاده کرد. از رنگ جوتن جوتاشیلد تکسچر به‌عنوان یک لایه تزئیناتی درون ساختمان‌ها هم استفاده می‌شود.

رنگ جوتن جوتاشیلد تکسچر

ویژگی ها رنگ ‌جوتن جوتاشیلد تکسچر :

خاصیت الاستیسیته و انعطاف‌پذیری زیادی دارد ( تا 2/6 میلی‌متر در محصول (Tex Ultra) ). این رنگ، مثل یک پل، بر روی ترک‌های سطحی کار می‌کند و مانع رشد و گسترش آن‌ها می‌شود. در مناطق با وضعیت آب و هوایی سخت، مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد. قابلیت تنفس پذیری دارد. در مقابل اشعه UV مقاوم است و دچار رنگ‌پریدگی و تغییر رنگ نمی‌شود. مانع نفوذ دی‌اکسیدکربن و کلراید می‌شود و در مقابل آن‌ها مقاوم است. بوی بدی ندارد و از هر نوع مواد مضر برای سلامتی و محیط‌زیست عاری است.

طریقه مصرف رنگ ‌جوتن جوتاشیلد تکسچر :

طریقه مصرف رنگ جوتن جوتاشیلد تکسچر بدین‌صورت است که در ابتدا باید سطح را از  تمام آلودگی‌ها مانند تاول رنگ، چربی، گرد و غبار و … تمیز نمایید سپس نقص‌های سطح را باید با استفاده از بتونه اکریلیک Blockfiller تسطیح کنید.

توصیه‌ها اینچنین هستند که برای رنگ‌آمیزی و حفاظت از بتن، از پرایمرSiloxane Acrylic استفاده شود. اما اگر سطح ناپایدار بوده و دارای ثبات کافی نبود توصیه می‌شود که از Penetrating Primer استفاده گردد.

برای رنگ‌آمیزی رنگ جوتن جوتاشیلد تکسچر می‌توانید از ابزارهای اسپری، رولر و یا قلمو استفاده کنید. اگر طرح ضخیمی مورد نیاز بود، باید رنگ جوتن جوتاشیلد تکسچر را بدون رقیق‌سازی بروی سطح، رنگ‌آمیزی کنید. در غیر اینصورت و در مواردی که نیاز به لایه رنگ ضخیم نیست می‌توانید این محصول را نهایتاً تا ده درصد با آب رقیق کنید.

توجه شود که دمای محیط و سطح تحت رنگ‌آمیزی در حین انجام رنگ‌آمیزی و همچنین در مدت 24 ساعت پس از آن، نباید از 5 درجه سانتی­گراد کمتر شود. پس از اتمام کار رنگ‌آمیزی، ابزارها را با آب بشورید تا در مرحله بعدی رنگ‌آمیزی دچار مشکل نگردید. گزارش داده شده که مساحت پوشش دهی تئوریک این محصول بین 4/0 تا 3 مترمربع برای هر لیتر است. برای تهیه این رنگ میتوانید به نمایندگی رنگ جوتن در تهران مراجعه نمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برگشت به بالا
Index