رفتن به محتوای اصلی

تاریخچه رنگ جوتن

راجع به تاریخچه رنگ جوتن چه می دانید؟

در این مقاله سعی براین داریم تا شما را با گزیده ای از تاریخچه رنگ جوتن آشنا نماییم.جوتن که به انگلیسی Jotun  نامیده می شود، نام یک شرکت نروژی است، که در زمینه رنگ و زرین های صنعتی فعالیت می کند. شرکت جوتن در بیش از نود کشور جهان منجمله ایران دارای کارمند می باشد. شرکت جوتن یکی از معتبرترین کارخانجات تولید رنگ در جهان می باشد که در کشورهای مختلف دارای نمایندگی می باشد که شرکت یکتا پوشش آریانا نمایندگی رنگ جوتن در تهران می باشد. تاریخچه تاسیس این شرکت به سال 1926 میلادی بر می گردد.

تاریخچه رنگ جوتن

موسس جوتن:

موسس جوتن فردی به نام سر اود گلیدش می باشدو وی در سال 1920  فروشگاه عرضه کننده رنگ را در سندریفیورد باز کرد. پس از آن درسال 1926 شرکت جوتن را با سرمایه 600000 کرون نروژ تاسیس نمود. شرکت جوتن در مدت کوتاهی پیشرفت چشمگری کرد به طوری که در سال 1931 میلادی حق ثبت کارکانول را خریداری نمود، که نوآوری جدیدی در پوشش های دریایی محافظ به حساب می آمد. استفاده از این رنگ ضد زنگ باعث موفقیت جوتن شد و به نوعی می توان گفت در تاریخچه رنگ جوتن این مهم اولین موفقیت جوتن به حساب می آید.

تاریخچه رنگ جوتن:

شرکت جوتن در سال 1939  در ابتدای شروع جنگ جهانی دوم از جمله شرکت هایی بود که صندوق بازنشسنگی را برای کارکنانی که در شرکت جوتن نروژ کار می کردند تعریف نمود. پس از پایان جنگ جهانی دوم در سال 1945 میلادی خط تولید dy golin را در کارخانه شیمیایی فلایشر به راه انداخت که این خط تولید همچنان پس از گذشت سالهای متمادی به عنوان برند برتر شناخته می شود. اگر قصد خرید رنگ و صنایع واسبته به آن را دارید می توانید از طریق شرکت یکتا پوشش آریانا رنگ جوتن را تهیه کنید.

پس از آن در سندیفیورد کارخانه جدیدی در سال 1951 میلادی احداث نمود، که طبقات بالا دستی این کارخانه بزرگ برای کارهای تحقیقاتی و توسعه ای در نظر گرفته شد. در هم زمان از 5 شیمیدان استخدام به عمل آمد، گلیدش در این باره می فرماید: آینده ما به سرمایه گذاری در بخش تحقیق و توسعه بستگی دارد که مصداق این حرف این است که امروز جوتن یکی از بزرگترین مراکز تحقیق و توسعه خصوصی در نروژ می باشد. نمایندگی رنگ جوتن در تهران شرکت یکتا پوشش آریانا است که آماده مشاوره و پاسخگویی به سوالات شما می باشد.

جوتن در سال 1956  با راه اندازی trebittروش جدیدی را برای رنگ آمیزی خانه روانه بازار کرد که تا سال 1969 به عنوان دو جزء مجزا با رنگ تتنج و جعبه های جداگانه عرضه می شود. پس از سالها تلاش گلدیش در سال 1968 در سندیفیورد فروشگاه عرضه کننده رنگ باز کرد. پس از آن گلیدش توانست سمت عرضه کننده کالا به ناوگان صید نهنگ را را به خود اختصاص دهد. در همان سال تولید رنگ های پودری coat  شروع نمود. شرکت یکتا پوشش آریانا نمایندگی رنگ جوتن در تهران آماده خدمت رسانی به هموطنان عزیز می باشد.

در سال 1975 در دبی کارخانه ای احداث نمود که این کارخانه در بین المللی کردن جوتن نقش مهمی را بازی کرد، در همان سال جوتن یک نوآوری جدید به نام seamaster  حفاظت ضد رسوب را نیز عرضه نمود. یک سال پس از آن راه اندازی مولتی کالر جوتن نیز انجام شد و این اختراع اختیارات گسترده ای را در اختیار فروشندگان و مصرف کنندگان قرار داد.

در سال 1978 کارخانه  پودری در تایلند تاسیس نمود و بر موفقیت های خود افزود. از آن پس در کشورهای مختلف کارخانه و شرکت تاسیس نمود. در سال 1985 اپوکسی را برای پوشش و تعمیر در طیف گسترده ای تولید نمود. در سال 1998 طراح استاندارد سلامت را برای حفط محیط زیست در تمام کارخانه ها فراهم نمود.

جوتن در رده بندی بزگترین شرکت های رنگ سازی جهان قرار دارد. موفقیت های این شرکت آنقدر زیاد است که اگر بخواهیم به طور مفصل توضیح دهیم یک مجموعه کتاب کامل خواهد شد در این نوشته به طور کوتاه به تاریخچه رنگ جوتن اشاره نمودیم تا باب آشنایی شما با جوتن باشد. شرکت یکتا پوشش آریانا دفتر مرکزی رنگ جوتن می باشد.

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برگشت به بالا
Index